HİGHLANDS / İSKOÇYA

Kuzey İngiltere ve İskoçya gezimize Manchester’dan başladık, York, Edinburg, Highlands ve en son Liverpool’da sonlandıracak şekilde planladık ve bizi en heyecanlandıran kısımına geldik.
İskoçya ülkesinin yüksek kesimlerinde bulunan, Highlands şeklinde isimlendirilen yaylalar, eğer daha önce böylesi doğa görmediyseniz görülmeye değer. Alabildiğine geniş araziler, ulusal parklar, göllerle ve serbest gezen canlılarla dolu, yolların bazı yerlerde araç için oldukça dar olduğu bir coğrafik yapıya sahip. Biz bu bölgeye 2 gün ve 1 gecemizi ayırdık. Kiraladığımız araçla gezdik ancak burası eğer doğayı çok seviyorsanız öyle 1 günde bitecek gibi değil. Yürüyüşün,doğanın tadına varmak için sabit kalacağınız otele eşyaları bırakıp doğa turlarına çıkmalısınız.. Bu bölgede her bir ulusal parkın çeşitli yürüyüş rotaları var kısa veya uzun rotanızı seçip o rotada gezmek bölgenin doğasını tanımak için daha ideal.

Bu gezi yazımda Highlands’i ayrı bir başlık altında yazmak istedim. Rotamızda bulunan diğer şehirleri sonraki başlıklar altında bulabilirsiniz.

İngiltere-Highlands gezimize  dair birkaç küçük not;

*6 günlük gezimizi özetlemek gerekirse sırasıyla şu rotayı izledik;
Manchester (Uçak iniş, yarım gün dolaşma), York (1 gece), North York Moors National Park, Staithes Kasabası, Edinburg (2 gece),  Cairngorms National Park, River Sprey, İnvernes, River Ness ve Loch Ness (1 gece) , Stirling (1 gece), Lake District National Park, Ullswater, Aira Force Waterfall, Liverpool (2 gece) ve dönüş.

*İngiltere'de trafik de araçlardaki direksiyonlar da tersten,  ama trafik ve araç sürüş o kadar çok da zor değil yeter ki dikkatli ve hız limitlerinde sürün ve kurallara dikkat edin. Herhangi bir kazaya karşı full kaskolu araç tercih etmeniz de sizi rahatlatacaktır.  National parklarda araç sürerken yabani tavuklara ve serbest dolaşan koyunlara dikkat edin. İzlediğimiz bu rotada duble yol var ama bazı yerlerde tek yöne düşüyor hatta ulusal park içindeki bazı yollar oldukça dar!

*Loch Ness bölgesi otelleri sezonda çok pahalı, sezon dışı göl kenarı oteller daha uygun fiyatlı. Ayrıca oteliniz oda kahvaltılı olmalı çünkü çevrede kahvaltı yapılacak yer bulmak zor olabilir.

Şimdi gelelim bu bölgede nereleri dolaştığımıza;

Cairngorms National Park;

Aracımızla bakına bakına parkın içinden dolaştık. Her yerde bir çeşit yabani tavuklara ve serbestçe dolaşan koyunlara rastladık.

River Sprey:
Cairngorms ‘dan geçen nehir ancak ben size özellikle şuraya gidin diyemeyeceğim.

İnvernes:
Highlands bölgesinin merkezi, bir bakıma başkenti diyebiliriz.

River Ness ve Loch Ness:

Ness nehri ve bu nehrin gölü. Göl gerçekten görülmeye değer. Akın akın turistler kah bireysel kah turlarla buraya geliyorlar. Doğasının yanında geçmişte var olduğunu düşündükleri ama bir türlü gerçek fotoğrafını çekemedikleri veya çektiklerini iddia ettikleri canavarıyla meşhur. Hemen gölün orta kıyılarında ziyaret etmek isterseniz Urguhart Castle var. Konaklama için otel düşünüyorsanız size tavsiyemiz kesinlikle gölü gören otelleri tercih etmeniz. Zira eşsiz bir manzarayla baş başa kalmak büyüleyici.

Ness gölü

Urguhart Castle

Bunların dışında Loch Leven gölünün kenarında Glencoe ve bölgenin tarihiyle ilgili olanlar için Glencoe Katliamının gerçekleştiği yer Glencoe Memorial Site’yi ziyaret edebilirsiniz. Biz burayı tercih etmedik.

Stirling:
Stirling İskoçya ile İngiltere sınırında küçük bir şehir, aslında iki ülke arası geçiş noktası. Romalılar, Vikingler ve Pict'ler burada yaşamışlar. Buraya geliş amacımız William Wallace Anıtı’nı ziyaret etmekti. Sinemaseverler  bilir gerçek yaşanmış olaylardan ilham alınmış Bravehearth kahramanının anıtını ziyaret  etmek istedik ama maalesef anıt bakım için kapatılmıştı. Biz de otelimize yakın Stirling’in tarihi şehir merkezinde zaman geçirdik.

Williham Wallace anıtı
Tarihi Stirling'den birkaç fotoğraf;

Bir gece kaldığımız Stirling’den Liverpool’a gidişte yine başka bir ulusal park olan Lake District National Park’da  Ullswater gölü ve  Aira Force Waterfall şelalesini ziyaret ettik. Bu şelaleyi ziyaret edecekseniz ve aracınızla geliyorsanız otoparka ücret karşılığında park ediyorsunuz. Biz 2 saat için 5 euro ödedik. Burayı da gördükten sonra sıradaki durağımız Liverpool’a devam ettik.